Alla inlägg under april 2011

Av Sandra Månsson - 10 april 2011 14:49

Jaha då var det söndag igen. Som vanligt tog det halva dagen innan jag liksom vaknade till. Verkar som jag alltid är sjukligt trött på söndagarna. Kanske är det en ny slags sjukdom: Söndagssömnsjukan:-). Nä skämt och sido. Men till slut lyckades jag lyfta rumpan ur soffan och gå ut och greja lite. Tyvärr regnade det hela tiden. Men frisk luft får en ändå alltid att känna sig lite piggare. Jag sitter ofta nu för tiden och funderar hur man ska få saker att se fram emot. Visst ser jag fram emot sommaren och värmen. Men eftersom jag inte har ett fast jobb vet jag ju att sommaren innebär att jag jobbar och därmed blir det ju svårt med någon form av semester...Kanske man skulle ta och boka sig en utlandsresa. Komma bort från allt. Ja det tål att tänkas på...

Av Sandra Månsson - 8 april 2011 18:56

Av någon anledning tycks jag alltid lida brist på sömn. Endera har jag en liten son som inte kan sova på natten. Eller så kan jag kort och gott inte somna själv. När jag la mig i går kunde jag inte somna. Jag låg och vred och vände mig i ett par timmar. Till slut lyckades jag somna och hann sova ungefär två timmar. Då vaknade Zeb och låg och vred och vände sig. Efter en liten stund gick Jörgen upp och hämtade ner honom till oss. Vilket innebar att det inte gick att sova särkilt mycket mer. Så snart Zeb somnar kryper han tätt in på mig. Vilket gör att jag inte alls kan sova. Jag lyckades slumra till en kort stund innan klockan ring. Jag klev upp tjugo över fyra i morse och for till jobbet. Resan hem från Ånge idag var riktigt tung.  Det är ju tragiskt att man ska ha svårt att hålla sig vaken en sträcka som knappt tar en timme att köra. Känns som att jag verkligen skulle behöva en riktigt lång och obruten sömn. Men det får väl vänta tills Zeb är lite större och sover bättre om natten....

Av Sandra Månsson - 3 april 2011 08:04

Jag vet inte riktigt varför men söndagar är de tråkigaste dagarna på hela veckan.  Inget finns kvar av helgens nöjen. Man bara väntar på den nya veckan, gör tråkiga saker hela dagen. Tar hand om tvätt, städar, skriver matlistor inför kommande vecka. Ja kort och gott skittråkiga saker. Idag hjälper inte vädret till heller. Grått och blött överallt. Mina hundgårdar ser ut som pooler så hundarna kan inte vara ute heller. Funderar på vad man ska göra för att det ska bli lite roligare söndagar. Man skulle kanske vända på helgen lite. Allt tråkigt skitgöra skulle göras på fredagkvällen i stället så att  man hade söndagen att se fram emot. Men jag vet inte jag. Tror inte att det skulle bli så populärt hos övriga familjemedlemmar. Fredagskvällen är på nått sätt helig. Då ska vi alla snällt sitta vid tv:n tillsammans. Nä kanske det är dags för lite nyordning!!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards