Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Rubrik saknas

Av Sandra Månsson - 16 maj 2011 13:46

Sitter vid mitt kökbord och funderar på lite av varje. Får en känsla av att man inte riktigt duger till något annat. Vad man än ska göra så blir det inte riktigt bra. Visst jag tror till viss del att det beror på att jag inte har något jobb. Att bara gå hemma håller ibland på att driva mig till vansinne. Jag har aldrig varit särkilt husligt lagd och nu är i stort sett det enda jag ska göra är att ta hand om hus och hem. Ibland hamnar jag i funderingar som inte känns bra. Frågan dyker upp lite då och då; varför duger man inte till något ?Varför får man aldrig inte ens ett svar på alla dessa jobb man söker? Den där meningen med livet som man aldrig kan besvara. Ofta sitter jag och planerar saker jag vill göra tex. fixa till en damm i trädgården eller göra i ordning en bastu i källaren. Men det går ju naturligtvis inte när man har a-kassa. Den blir man ju som bekant inte fet  på. Alltså sitter man där med alla planer. Och oftast blir det inget annat än drömmar och planer. Ju längre tiden går ju sämre blir det att man mår. Dessvärre finns det inget jag kan göra åt det. Jag fortsätter att söka alla möjliga jobb. Jag behöver inte köra lastbil. Jag skulle ta vilket jobb som helst. Bara det vore ett jobb. Det är bara att fortsätta kämpa.

 
 
Eva

Eva

16 maj 2011 15:26

Jag vet hur du känner det..
Men det som jag känner är positivt (det enda) är att jag får kvalitetstid med barnen!
Jag är som dig, husligt lagd? Nänä, glöm det!
Men du kan väl anlägga något litet!? Inte så stort och inte så märkvärdigt.
Jag har gjort en blomrabatt, som jag mår bra av att ha och att pyssla med :)

Hoppas det ordnar till sig med jobb för både dig och mig (och många, många andra!)

Kram!!

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

Sandra Månsson

16 maj 2011 21:37

Jo vist håller jag med dig att man får en fantastisk tid med barnen. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig snart. Det är liksom lite surt att man får jobba hela sommaren och sedan sitter man här hela vintern och blänger...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Månsson - 25 maj 2012 23:07

Idag har det varit en sån där evighetsdag känns det som. Upp som vanligt runt sexsnåret med lillparveln. Jag var faktiskt ovanligt trött. Jag brukar inte vara särkskilt morgontrött. Men under den gångna veckan har jag varit som en smärre sömngångare ...

Av Sandra Månsson - 15 maj 2012 08:29

Har knappt sovit alls i natt igen.   Kan inte fatta varför det ska vara så jäkla svårt att få sova. Ja det går väl över hoppas jag. Men eftersom sömnen lyst med sin frånvaro i natt var man så där lagom pigg när det var dags att gå upp och väcka Alex....

Av Sandra Månsson - 30 november 2011 21:17

Måste faktiskt erkänna att jag känner mig ganska nöjd med mig själv idag. Det har inte varit den bästa veckan ur viktväktarsynpunkt. Mycket gott har slunkit ner  . Inte nog med dessa "synder" så slank det ner både en tårtbit och lite kakor när vi had...

Av Sandra Månsson - 14 november 2011 13:16


Har varit sjukt trött idag. Sällan det känns som att jag ska somna vid frukostbordet . Men men kaffe är som en mirakelmedicin mot trötthet. Alltså blev det några koppar.  Trots stormen ute klädde vi på oss jag och Zeb och tog en promenad upp till pos...

Av Sandra Månsson - 13 november 2011 20:09

Väldigt länge sedan jag var här och skrev. Verkar som aldrig tiden riktigt räcker till. Eller så är det lusten som inte funnits för att skriva nått. Hela långa sommaren har gått åt till att jobba och jobba mer. Men som vanligt blir det ju vinter och ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards