Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Tröttsamt...

Av Sandra Månsson - 13 november 2011 20:09

Väldigt länge sedan jag var här och skrev. Verkar som aldrig tiden riktigt räcker till. Eller så är det lusten som inte funnits för att skriva nått. Hela långa sommaren har gått åt till att jobba och jobba mer. Men som vanligt blir det ju vinter och då upphör ju vikarier att behövas. Vikarier är ju sånna märkliga varelser  ...så fort arbetsgivaren piper väntar sig denna att vikarien ska stå redo.   Alldeles som att vikarier inte har andra liv än att sitta hemma och vänta på att telefonen ska ringa. Å om man som vikarie gör nått som är fel ja då du. Då ska denna skällas ut   så in i helvete så hon/han knappt är värd vatten. Har då vikarien mage att sedan svara för sig, ja då är helvetet lös  , för då ska denna människa defenitivt inte ha något vikariat kvar. Då anlitar man hellre någon som endera är pensionär     redan eller någon som inte varit där förut. Tyvärr tillhör jag kategorin som erkänner mina fel   och inte skyller på någon annan om jag gjort något fel. Alltså skälldes   jag ut efter konstens alla regler. Ja då kom vi till nästa dumhet  . Jag har mage att svara för mig. Alltså har jag defenetivt inget jobb  kvar att gå till. Känns ganska surt   faktiskt. Jag har ändå varit där i flera år. Men det är väl bara att gå hemma och dra benen efter sig de under vintern och hoppas att man kan hitta något annat. Men chansen är väl inte jättestor...

Dessutom jobbar Jörgen, min sambo, världens skittider. Han börjar jobba halv fyra varje morgon så då är det omöjligt för mig att börja före halv sju på morgonen. Nån måste ju tyvärr vara hemma med våra barn till dagis och fritids börjar. När han hade "sin egen körning" på Ånge, ja då funkade det ju bra. Han kunde lämna och jag kunde hämta på dagis osv. Men nä nu funkar inte det heller. Lika bra alltså att bli hemmafru kanske. Nää fy fan ärligt talat, va tråkigt. Man träffar nästan inga människor alls då. Men föresten det är inte så stor skillnad nu heller, för vid sju måste ju Jörgen gå och lägga sig   om han ska orka upp vid tre   var enda natt. En del dagar är dessutom inte hemma förrän vid fem så ja då är det tva sketna timmar man träffar någon annan vuxen. Känns ganska surt det med  Men det är ju inte lönt att klaga. Det finns säkert de som har det värre är det nog någon som säger. Å vist är det så. Jag har ju tak över huvudet och mat på bordet varje dag. Men själen skriker efter mänskligt sällskap som inte är ett barn då   Inget ont om barn men de kan inte rikigt fylla en vuxen människa sällskap. Men vad gör man? Jo man biter i hop och går vidare och hoppas att det snart förändras....vad annat kan man göra?

 
 
Eva

Eva

13 november 2011 23:15

Tänkte först skriva "äntligen ett inlägg" ;) Men sedan när ajg började läsa lät det bara blä..
Stackare :( Jag hoppas att de tänker till och kommer på att de haft fel!
Mänsklig kontakt behöver vi alla, mer eller mindre.
Har du vägarna förbi någon dag till dina föräldrar eller så så hör gärna av dig så laddar jag igång pannan :)
Stor kram och hoppas att det verkligen löser sig för dig!

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

Sandra Månsson

14 november 2011 12:03

Ja men det ska jag göra. Ska kanske förbi hemma hos dem till helgen som kommer om det inte blir snö och drivis då vill säga...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Månsson - 25 maj 2012 23:07

Idag har det varit en sån där evighetsdag känns det som. Upp som vanligt runt sexsnåret med lillparveln. Jag var faktiskt ovanligt trött. Jag brukar inte vara särkskilt morgontrött. Men under den gångna veckan har jag varit som en smärre sömngångare ...

Av Sandra Månsson - 15 maj 2012 08:29

Har knappt sovit alls i natt igen.   Kan inte fatta varför det ska vara så jäkla svårt att få sova. Ja det går väl över hoppas jag. Men eftersom sömnen lyst med sin frånvaro i natt var man så där lagom pigg när det var dags att gå upp och väcka Alex....

Av Sandra Månsson - 30 november 2011 21:17

Måste faktiskt erkänna att jag känner mig ganska nöjd med mig själv idag. Det har inte varit den bästa veckan ur viktväktarsynpunkt. Mycket gott har slunkit ner  . Inte nog med dessa "synder" så slank det ner både en tårtbit och lite kakor när vi had...

Av Sandra Månsson - 14 november 2011 13:16


Har varit sjukt trött idag. Sällan det känns som att jag ska somna vid frukostbordet . Men men kaffe är som en mirakelmedicin mot trötthet. Alltså blev det några koppar.  Trots stormen ute klädde vi på oss jag och Zeb och tog en promenad upp till pos...

Av Sandra Månsson - 16 maj 2011 13:46

Sitter vid mitt kökbord och funderar på lite av varje. Får en känsla av att man inte riktigt duger till något annat. Vad man än ska göra så blir det inte riktigt bra. Visst jag tror till viss del att det beror på att jag inte har något jobb. Att bara...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards