Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Sandra Månsson - 25 maj 2012 23:07

Idag har det varit en sån där evighetsdag känns det som. Upp som vanligt runt sexsnåret med lillparveln. Jag var faktiskt ovanligt trött. Jag brukar inte vara särkskilt morgontrött. Men under den gångna veckan har jag varit som en smärre sömngångare så fort klockan ringer eller Zeb vaknar. Men det är ju bara att masa sig upp i alla fall. När de större barnen åkt till skolan gjorde jag klar Zeb för att åka till dagis. Hemma igen segade jag till i soffan en stund med en bra bok. Tills jag kom på att jag skulle på utvecklingssamtal på eftermiddagen. Bara att sätta lite fart på dököttet om jag skulle hinna baka mazariner till morgondagens barnkalas. Nja barnkalas är väl kanske fel ord. Men vad säger man när barnet i fråga fyller tonåring? Säger man tonårskalas då? Men klar hann jag precis bli innan jag var tvungen att åka in till stan. Min storkille sköter skolan bra han. Bara att vara nöjd där. Känns otroligt skönt eftersom det första skolåret var fyllt av idel strul för hans del. Väl klara där var det dags att bege sig till Jävulsdalen för lite fredagshandling. Dessutom är det ju löningshelg. Ja fy fan är det enda man kan säga om eländet. Men det gick relativt fort ändå. Vädret visade ju sig från sin allra bästa sida under förmiddagen så därför blev det bestämt med grillning. Hmm kan man säga att det hade ångrat sig till det var dags att grilla. Hela vägen hem från stan hällregnade det. Men grillat blev det ändå. Efter maten segade jag åter till i soffan. Men genom ett unders kraftansträngning lyckades jag lyfta rumpan ur soffan och åka till stallet. Å så underbart. Regnet hade smugit sig bort och fåglarna kvittrade och hela naturen luktade så där underbart som det bara gör efter ett regn. Helt fantastiskt att komma ut och rida då. Bara sitta där och njuta....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards